måndag 4 januari 2010

Ojojoj


Tänk, idag har jag inte gjort nåt vettigt alls. Jo gjort rent på toa och bäddat. Göran har lagat mat och varit ut med sopor och matat djuren. Sen har vi pusslat och sovit middag. Det är inte klokt så bra man har det.
Får lite dåligt samvete när man tänker på alla som måste upp tidigt och ut i den kalla morgonen. Fast jag HAR GJORT DET EN GÅNG I TIDEN. Då gick jag upp 4.10 för att ge mig ut i kalla vinternatten och tog tåget till Västerhaninge, för att sen dela ut post hela dagen. Vet att jag satt och grät i postbilen kl. 16.30 strax före jul, när jag inte var färdig med utdelningen. Sen hade man kvar kassaredovisningen också, så det blev sent den kvällen. Fast på sommaren var det härligt. Så var det att vara lantbrevbärare på 1990 talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar