torsdag 14 januari 2010

Vinterväder!

I går var jag i Vist festgård och träffade några av mina kollegor. Vad det är skönt att ha ett sånt gäng att umgås med. Vi pratade som vanligt mycket och i mun på varandra, men det hör till vårt gäng. Elisabeth hade gjort jättegod fisksoppa, vi fick hallonpaj till kaffet, det blev ett riktigt kalas.
Det är så fina underbara vinterdagar just nu, med lagom temperatur och massor med snö. Det som gillar detta mer än jag är Nossan. Hon älskar snön, gräver efter vad vet jag inte, hoppar in i snön som en unge som vill göra änglar, nosar i spåren efter rådjuren, lägger sig ner och bara fnyser!
Ikväll ska barnbarnet med kompis ha landat i Indien, undrar hur dom har det, varmt och hemskt. Jättetrötta efter 2 dygns resa, men vad är det mot en vinterdag i Sverige.
Jag hoppas att dom njuter som bara den!....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar