torsdag 20 januari 2011

Att ha kul på jobbet!

Så roligt det var i går kväll när jag hade kurs i släktforskning.
Att se glädjen när någon hittar sina morföräldrar eller farföräldrar som dom inte vetat om. En del hittade massor med personer dom hört talas om, men intet hade en aning om sammanhanget mellan personerna.
En hittade sina biologiska morföräldrar, eftersom mamma hade varit forsterbarn.
En hittade att namnen hon gett sina barn redan fanns i släkten, vilket hon inte haft en aning om.
Att se sån lyckokänsla var härligt, tänk att ha kul på jobbet.

3 kommentarer:

  1. Släktforskning är kul!
    Fyra av mina anor var anklagade i den första häxprocessen i Älvdalen. Jag kom fram till 1300-talets andra hälft och familjerna Svinhufvud och Stierna. Stora kopparberget.

    SvaraRadera
  2. Vad fantastiskt, jag själv har ju bara pigor och drängar som skött sig. Inte ens en anteckning i kanten av prästen. Var kan man läsa om din släkt, har du någon blogg?

    SvaraRadera
  3. Visst har jag en blogg, jag har ett inlägg om släkten och häxprocessen här:

    http://skaffaren.blogspot.com/2010/04/blog-post.html

    Annars blir det mest att jag skriver om gamla saker och udda företeelser.
    Det kan ju vara roligt det också :-)

    SvaraRadera