torsdag 4 november 2010

Utställning på museét i Ulricehamn.

Idag har Yonne och jag gjort fint på museét i Ulricehamn. Vi ska rötter och
traditioner. Det blev riktigt trevligt. Här ska folk sitta och titta och få sig lite glögg och pepparkakor. Jag hängde upp mina över 300 pepparkaksformar, Yvonne lånade från museét gamla kaffepannor, burkar och kafé bord. Det blev några montrar också.
Yvonne ska locka folk att börja släktforska på datorn. DIS står för "datorn i släktforskning"

Lite Luciatema eftersom vi har gamla bilder som Yvonne scannat på äldre Lucior i Ulricehamn.


Ann-Sofie, från STT, den trevlia, bäst skrivande (som jag känner), kom på ett besök och skrev lite om oss också.







2 kommentarer:

  1. Men det var värst vad jag så lidande ut, fast jag hade så trevligt :-)

    SvaraRadera
  2. Du var nog bara lite stressad, tror jag.

    SvaraRadera