måndag 1 februari 2010

Nu har det hänt massor!





På eftermiddagen skulle svägerskan och jag åka för att shoppa lite i vår favoritaffär, 2XL i Gällstad. Gunilla är som vanligt servicemainad och ser till att man provar allt. Idag var det lugnt ett tag i affären så där sprang vi omkring i underkläderna. Vi shoppade förstås!





Nu har vi gått upp med klocka tre dagar i följd! I morse skulle vi på Friskis och Svettis. Här kom vi 40 st pensionärer, för att använda maskiner. Det fanns minst 2 maskiner till varje rörelse, så man gick i par. Mellan maskinerna fick man cykla, jogga på matta, göra armhävningar, stå på balansboll och använda hantlar. På varje station skulle man vara 45 sekunder, när alla gått ett varv fick vi 1 min på oss att pusta och dricka och sen på alltihop ett varv till. JÄTTEKUL. Detta kallas för "cirkelgym för seniorer". Tyvärr blev det inga bilder ifrån detta evenemang!



Under helgen har jag gått på kurs i Konkordiahuset, för att bli studieledare, för de som vill släktforska. Träffade folk från hela södra Sverige som också ska leda kurser. Vi hade diskussioner om skillnaden på cirkelledare och studieledare. En cirkelledare är en i gruppen, en studieledare är en som kan något att lära ut. Så nu blir jag studieledare. Gunilla och Anna-Lena tog hand om oss i två dagar. Jag fick en ny trevlig bekantskap från Södra Säm.
När jag åkte hem framåt eftermiddagen såg jag ju att vi missat det fina vädret, men vem tänker väl på det när det är trevligt. Denna vackra solnedgång över Sämsjön kunde jag däremot inte missa.















I fredagskväll var vi på restaurang "Lilla Bränneriet" i Borås på musikkväll, tillsammans med våra goda vänner Monika och Tomas. Jag är den "största" fan till Beatbox, Lovers of Covers! Vilka killar, helt fantastiska, stor reportuar, roliga och charmiga. Inga tråkiga artister som står på scenen och diggar utan dom går ut i publiken och stökar runt, följer med på muggen om det skulle vara så och dom charmar alla gamla tanter. Behöver någon trevlig musik på fest eller så, hyr dessa killar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar