tisdag 23 februari 2010

Komma ut ur huset!















Maken fortsätter att skotta fram huset. Nu var han upp på taket till badrummet och tog fram telefontråden som leder in i huset!
Tittar man ut genom köksfönstret mot baksidans altan så ser det ut så här, massor, massor med snö. När ska detta smälta!
Svartvinbärsbusken är nästan gömd i snön och det är stora buskar.

























Idag tittade jag in på Turistbyrån där det som vanligt bjöds på kaffe. Speciell dag idag för turistchefen Camilla var in och visade lilla Alice för första gången och det bjöds på tårta. Jag träffade också Aster (är också vacker som en blomma) som ska jobba med våra bussturer.



















I helgen var jag på Tvärreds Hembygdsförenings årsmöte(suppleang i styrelsen)



och blev förärad en hembygdsnål, jättetrevligt. Den ska jag ha på min guidedräkt.
Det blev kaffe med semlor innan föredraget började. Det hette från "stenröse till kravallstaket", var inte vad jag trodde det skulle handla om, tyvärr.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar