fredag 1 januari 2010

Välkomna till Gumpebo år 2010




God fortsättning.
Kom hem från en timmes promenad, så vi tittade till djuren i hönsgården. Dom verkar inte ha tagit skada av nattens fyrverkerier i alla fall. Här är stora tuppen Einar och hönan Dagmar(Brahma), tuppen Berra och hönan Bosse (vit leghorn).
Men hunden Nossans första nyår var inte kul för henne, enligt husse och matte. Dom fick sitta i badrummet en kvart när det smällde som värst runt omkring.
Vi gick hem lite tidigare för "broren" skulle upp och köra buss kl. 06.00 så vi sympati-drack bubbelvatten med honom (kranvatten i nån apparat så det blir bubblor). Åt jättegott med gratinerad hummer till förrätt, file och pomfrites till varmrätt och pannacotta med jordgubbar till efterrätt. Så smaskigt!!!!!
Det där med fyrverkeri och Jan Malmsjö på Skansen har man upplevt i så många år och det blir ju nytt år i alla fall.
Är inte allt detta folk smäller av på nyårsnatten en kostnadsfråga och en miljöfråga, eller?
Vi pusslar vidare och det går väl så där.
Kom också på att i år är det bara 1 år kvar till pension, va´e´det, va´e´jag gammal eller är det bara åldern som är det? Min lillebror Anders fyller 54 år idag och jag är 10 år äldre. Grattis brorsan......

1 kommentar:

  1. God fortsättning på det nya året. Vad hade Malmsjö för sig i går kväll? La han till extra rader i dikten, eller? Han var ju inte klar när klockan slog 12.
    På tal om ålder. Man är inte äldre än man känner sig, så det så. Och då är du väl inte så gammal. Att synen förändras med åldern är bara för att man inte ska se rynkorna som påminner om att man åldras. Jag köpte en liten spegel (som förstorar x 5) att sätta fast på badrumsspegeln med sugproppar och upptäckte en hel del som jag inte hade sett förut. Jag tog bort spegeln och nu förlitar jag mig på en liten affirmationslapp som jag fick på en kurs som jag gick en gång i tiden. På lappen står det: Jag är pigg och glad. Jag tittar på den lappen varje morgon i stället för i spegeln.Det fungerar, jag lovar hälsar Agneta M.

    SvaraRadera