tisdag 11 maj 2010

Åhh vad man blir lycklig av....




Åhh, vad man blir lycklig av sädesärlan som vippar omkring. Är man stor måste man vara snäll.
Åhh vad man blir lycklig av de första gullvivorna. Jag har dom på tomten och ingen får röra dom, de ska spridas och bli en hel äng med bara gullvivor. Dom skänker jag min lilla mamma på molnen för hon älskade gullvivor. Sen jag slutade röka luktar dom så underbart igen, precis som när jag var barn och plockade jättebuketter till mamma.
Åhh,vad man blir lycklig av mjölk, nu har jag satt ut den gamla mjölkflaskan, tyvärr ingen blomma i krukan ännu. Det var kanske tur för i natt hade vi -4 grader. Ingen vårvärme!

1 kommentar:

  1. Åh jag älskar oxå gullvivor,vi brukade plocka de när vi var små,å så ställde dom i förtälltet till husvagnen å på mogonen när man öppna dörren å skulle gå ut i förtälltet så lukta de massa gullviva :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera