lördag 17 april 2010

Plantering och planering!

I dag var jag och dottern till Rångedala plantskola och inhandlade en massa växter! Det blev 10 syrener för 198:-, 3 stora kryddor för 100:- och 2 vallmon för 60:-. Var det billigt? Det är mysigt att gå där, jag hade tänkt köpa löjtnantshjärta också men den var inte framtagen, sa dom. Det var kallt, var tog våren vägen? Men det är aprilväder!
En sväng ut till Stenhuset också har jag hunnit med, på eftermiddagen. Tänk vad folk blir betagna av av Katarina Stenbock! Det var en konstförening från Huskvarna som tog en fika på kafeet och sen gick med mig i det kalla Stenhuset! Efteråt fick jag massor med beröm......
På måndag får jag Stockholmsfrämmande! Då ska vi prata, släktforska, söka folk i Ulricehamn och handla kläder! Vi hinner nog med att dricka vin också på kvällarna!

1 kommentar:

  1. Hejsan, det låter trevligt, alltihop..ja, utom att våren har kommit av sig, förstås...! Vi ska till Rångedala idag, kul att gå och se på allt som finns..och det är mycke´...och så köpa med nån mysig växt, förstås! ..och visst är det spännande med Torpa Stenhus, det tröttnar man inte på. ..och ha det så trevligt med Stockholmsfrämmandet! ...om ni "fastnar" i letandet efter någon "från förr" så får du gärna höra av dig, så kollar jag i något av registren...det är ju alltid spännande...;) Ha de´ bra, // Yvonne

    SvaraRadera