lördag 2 januari 2010

Världen är bra liten!


I dag gick jag en promenad med min väninna och sömmerska Monika.Då måste jag berätta om vad som hände häromdagen. Det ringde en man och sa att han läst Disbyt (ett slags arkiv för släkten på nätet) och att jag hade fel uppgift på några personer. Han hade blivit intresserad eftersom jag bodde i Hulu/Ulricehamn. Han har släkt Hulu och varit här flera gånger, så han undrade var Hulu 113 låg. Jag förklarade och då visade det sig att hans kusin bodde 2 grannar ifrån oss. Nu var han ju inte släkt med mig utan med min bror i grannhuset. Tänk att Monika och Lars är släkt på lågt håll, har samma anor, om man säger så. Visst är världen liten.
Nu är det dags att börja förbereda kursen jag ska ha i februari "släktforskning för nybörjare". Jag upptäckte i mina papper att jag började för över 30 år sen och fortfarande är nybörjare....

1 kommentar:

  1. Vi måste träffas över en fika innan jag oh Sofie åker till Indien, bara 12 dagar kvar nu! Kramar Emma

    SvaraRadera