torsdag 21 januari 2010

41 dagar kvar!




Vi blir väl inte smala på dessa 41 dagar men kondisen är OK, det lovar jag. Idag satt inte jag på cykeln, jag var på min spinning istället. När jag kom hem var bastun på. Snacka om att det är kallt att gå ut i snön barfota. Det är ingen idé att lägga sig och rulla i snön, för då kommer vi inte upp igen. Därför fick maken klappa lite på ryggen, skönt efteråt!
Vi hade fint besök också, där står dom plötsligt under fågelbordet i godan ro och äter upp solrosfröna som ramlat ner på marken. Men det saknas en, detta är mor och dotter. Det brukar alltid vara mor och två ungar, men inte i år.
Till och med ankorna varnade sina kompisar att det kom någon dom inte kände igen!
Vår spindel i nätet med bussarna ringde idag. Det är så trevligt att prata med honom och jag fick en båt/buss i juni, jääättekul.
Igår ringde barnbarnet från Indien, då satt den "skruttan" på stranden och man hörde vågorna skvalpa genom luren. Jaja, det är bara 41 dagar kvar....
Vår reskompis undrar redan, vart vi ska åka nästa gång, eftersom vi betämt att nu är det sista gången vi åker till Thailand. Det kanske blir Japan om jag får välja eller Malaysia om dom andra två, får välja. Jag vill ha med mig minsta barnbarnet, medans hon orkar med sin gamla mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar